Script support IE Browser

Pohodne poti

Sodraška pešpot

je krožna pot, z začetkom in zaključkom v Sodražici. Pot je označena s planinskimi oznakami, dodatno z oznako SP, in na določenih krajih, kjer so spremembe smeri, tudi s tablicami z oznako kraja in časa hoje. Začne se po ulici Zavoda, mimo ”Miklavca” do vasi Črnec, nadaljuje se čez vas Zadniki in po obronkih hriba ”Linca” in ”Mikunca” do vasi Novi Pot.

KT 1

Pot se nadaljuje do križišča cest in se vzpne po gozdni vlaki do ”Taborščka” – verjetno ostanki rimske utrdbe – tu je tudi trasa ”rimske poti”. Pot se nadaljuje do vrha ceste Boncar čez vas Benete, mimo kote hriba
”Drnik”, kjer so sledi rimske utrdbe. Na enem mestu je delno izkopan stražni stolp. Pot se nato spusti po krajši strmi poti do ceste Runarsko : Sodražica in nato spusti v sotesko Kadice.

KT 2

Pot se v nadaljevanju pri Spodnjih Matetih vzpne po številnih serpentinah do vasi Kračali, nato delno po cesti proti Ravnam in po gozdni cesti in vlaki do vasi Betonovo, ki je ena od petih vasi, ki jih skupno poimenujemo Gora.

KT 3

Iz vasi Betonovo se trasa nadaljuje delno po cesti, skrene po gozdni cesti in vlaki do ceste Sodražica – Loški Potok, prečka cesto ter gozdni cesti, mimo kote Kamni Grič do križišča, imenovano ”Levstikovo znamenje” ter nadaljuje po gozdni cesti in delno po vlaki do ”globoke jame”. Pot se nadaljuje po stezi do križišča ”Boštjanov štant” in nato po cesti do odcepa gozdne poti proti ”Velbu” in nato po cesti in vlaki do ”Velba” (naravni prehod pod skalnim hribom). ”Velb” se prečka s potoške strani in pot se nadaljuje do ”Pristave”, nato mimo ”globoke doline” (mrhovišče) do Doma na Travni gori.

KT 4

Od Doma se pot nadaljuje mimo spominskega obeležja do križišča poti ter po stezi do romarske cerkve na Novi Štifti. Pot se nadaljuje do vasi Male Vinice in po cesti do vasi Sušje, kjer pri prvi hiši skrene na levo po poljski poti do ceste Žlebič – Sodražica ter se po asfaltni cesti vzpne čez vas Zapotok do cerkve Sveti Marko.

KT 5

Trasa se nadaljuje do vasi Sinovica čez vas Preska do križišča pri vasi Hudi Konec, kjer se trasa spusti po gozdni cesti in vlaki so zaselka Grdi Dol – Zamostec, ter vzpne po cesti do vikend naselja in po poljski poti do cerkvice na Strmci in nato se spusti na izhodišče v več nadaljevanjih. Pot je možno prehoditi tudi v obratni smeri. ”Sodraška pot” se lahko vključuje na trase ”Ribniške poti”, ”Potoške poti” in ”Kočevske poti”, ”Rimsko pot” in ”Slovensko pot raziskav”.

V sklopu ”Sodraške poti” so možne še druge možnosti:

Novi pot

Možna pot – spust v dolino ”Kozmanke” – strma ali lažja pot – ter vzpon do vasi Kotel in na križišču ponovno na ”Sodraško pot”, možen pa je tudi spust po gozdni poti do vasi Žimarice.

Kadice

Možna je pot od domačije v Kadicah po desni brežini ”Mateče vode”, vzpon v hrib proti ”ravenskim lazom” ter po gozdni poti do vasi Betonovo, kjer se priključi ”Sodraška pot”. Možna pa je pot čez vas Globel in Sedlo v Sodražico.

Kamni grič

Iz ”Sodraške poti” se po potoški markaciji vzpne do kote Kamni grič (1016 m), kjer ima PD Loški Potok svojo kočo, ki je še v gradnji. Pot se od koče spusti do križišča ” Levstikovo znamenje in priključi k ”Sodraški poti”.

Kalični vrh

Nekaj 100 m od ”Levstikovega znamenja” je možna pot po potoški markaciji do kote ”Kalični vrh” (1117 m) in po označeni vlaki ponovno vrnemo na traso ”Sodraška pot” in nadaljujemo do ”Globoke jame”.
Travna gora – V. Marinovec: Od Doma na Travni gori se mimo spomenika po lepi gozdni poti vzpnemo na koto V. Marinovec (1029 m). Pred leti je bila lepa razgledna točka, sedaj zaradi zaraščenosti le delna. Vrnitev je možna po isti poti do spomenika ali pa od lovske opazovalnice po zelo strmi poti – stezi do križišča cest, kjer se priključi ”Sodraška pešpot”. Od Doma na Travni gori je možna pot tudi čez pašnike in po ” gornji poti” do Sodražice.

Sinovica

Pri Oblakovi hiši je po gozdni cesti možen ogled kraja, kjer je nekoč stal grad imenovan ”Stari grad”. Hoje je približno 10 minut. Vrnitev je možna po isti poti ali pa po gozdni in poljski poti proti Zamostcu.

Mimo Kadic na Travno goro

Krožna pot je primerna za solidno pripravljene rekreativne pohodnike, saj moramo poleg same dolžine poti premagati iz soteske Kadice do Gore kar metrov nadmorske višine. Preostali del poteka po nezahtevnem terenu.

Pot pričnete v Sodražici, kjer se za začetek sprehodite od Cerkve Marije Magdalene, kjer je tudi parkirišče, do trga. Nato se podate po ulici Na Pesek in pred vasjo Jelovec zavijete levo, kjer nadaljujete hojo po makadamski poti do Sedla, kjer si ogledate cerkev Svete družine. S Sedla se spustite v Globel in nadaljujete s hojo proti Podkancu.

Ob zahodnem robu Podklanca najdete sotesko Kadice. Po precej strmi poti se ob edinstvenem rastišču rododendrona in kranjskega jegliča povzpnete do Gore, sklopa petih vasi. Vas Petrinci je vedno bolj znan romarski kraj, saj je tu živela mistikinja Magdalena Gornik, kateri je v bližini cerkve Marije Snežne postavljen tudi spomenik. Pot vas z Gore vodi preko Vagovke do Planinskega doma na Travni gori, od koder se spustite v Sodražico.

Del poti poteka po Sodraški pešpoti.

Pogled na Kamniško-Savinjske Alpe

Krožna pešpot, ki v večjem delu poteka skozi gozd, se v prvi polovici vzpenja, nazaj grede pa nas nagradi z lahkotnim spustom. Če smo za pohod izbrali dan z jasnim nebom, bomo z Velikega Marinovca videli Triglav kot na dlani, četudi se nahajamo v južnem delu Slovenije.

Pot pričnemo v Sodražici od koder se v smeri proti Loškem Potoku podamo po dobro utrjeni pešpoti do Doma na Travni gori (890 m). Svež zrak, po katerem je Travna gora znana že stoletja, nam bo napolnil pljuča in brez večjih težav bomo dosegli tudi Veliki Marinovec (1029 m), od koder v jasnem vremenu seže pogled prav do Triglava.

Od tu se po mirnem počitku spustimo na Novo Štifto, ki jo poleg enih najslovitejših baročnih cerkva na slovenskem, krasijo še stoletne lipe in čudovit pogled na ribniško dolino. Od tu se po poti “Križevega pota” spustimo v Ravni Dol do Maticove etno hiše. Od tu poteka povratek v Sodražico po prijetni, večinoma senčni in ravninski poti skozi vas Lipovšica, zaselek Podgora (vas Zamostec) in mimo smučišča Izver.

Kolesarske poti

Preko Slemen in Travne gore

Krožna kolesarska pot, vas bo zapeljala preko dveh planot – najprej preko slikovitih Slemen po spustu v dolino, pa se bo potrebno povzpeti še na planoto Travna gora, skozi sklop vasi na Gori do Kadic in nazaj v Sodražico, Pot skorajda v celoti poteka po mirnih, ne preveč prometnih in ponekod tudi makadamskih cestah.

Pedala bomo pognali v tek ob vzponu do Sv. Gregorja in če bo vreme jasno, nas bo na vrhu navdušil pogled na alpski svet. Od tu se odpeljemo proti mali vasici Preska, preko Sinovice in se spustimo do vasi Zapotok, kjer se na pobočju ustavimo ob podružnični cerkvi sv. Marka. Od tu pot nadaljujemo preko Vinic do baročnega bisera na Novi Štifti, od tam pa nas do Travne gore spremlja vzpon, Po skorajda obveznem oddihu v objemu miru in tišine pri Planinskem domu na Travni gori, smo glavnino že prevozili. Sledi še lažji del poti do križišča Vagovka, skozi naselja Kržeti, Petrinci, Janeži, Kračali, nato pa na Ravne na Blokah, Topol, Fara skozi Novo vas. Tik pred zaključkom kolesarjenja, se vstavimo še v soteski Kadice – Podklanec in pot nadaljujemo skozi Žimarice in nato v Sodražico. Če prej nismo uspeli pošteno obedovati, se moramo obvezno vstaviti v gostilni Pri Lukatu v Žimaricah, kjer slovijo po sveže pečenem odojku.

Po domovini rjavega medveda

Približno 40 km dolga pot je namenjena izkušenim kolesarjem.

Pot pričnemo in zaključimo v Sodražici. Že po nekaj 100 metrih vožnje se pričnemo vzpenjati do Vagovke (smer Loški Potok) in nato do planote Travna gora. Po potrebi se ob poti ustavimo v planinskem domu na Travni gori in si privoščimo počitek. Pot nato nadaljujemo do Ogenjce in Jelenovega žleba, kamor radi zahajajo vsi poznavalci 2. svetovne vojne, saj so tu potekali zgodovinski dogodki. Sledi spust do Zadolja in nato mimo konjeniškega centra Ugar v Ribnico ter po stranski cesti preko Sajevca, Jurjevice, mimo Ravnega Dola, kjer priporočamo ogled Maticove Etno hiše, in smučišča Izver nazaj v Sodražico.

Smučišče Izver

Smučišče Izver – Sodražica je manjše smučišče, primerno tudi za družine z otroci.

Na smučišču je sidrna vlečnica dolžine 400 m.

Zahvaljujoč sistemu umetnega zasneževanja in ugodni legi je možno smučati tudi takrat, ko zima ni najbolj radodarna s snegom.

Upravljalec smučišča je Smučarski klub Sodražica, vsi člani pa v klubu in na smučišču delajo prostovoljno.

Več informacij: Marjan Grajš, tel. 041 828 28

Maticova etno hiša v Ravnem Dolu

Gre za muzej zapuščine kmečkega gospodarstva v Ravnem Dolu, ki prikazuje življenje suhorobarske družine in predstavlja pravo zakladnico življenja družin v prejšnjem stoletju. V teh krajih so ljudje dolga leta živeli od ročne izdelave suhorobarskih izdelkov in njihove p rodaje, ukvarjali pa so se tudi s kmečkimi opravili. Poglavitni del razstavnega prostora je kmečka soba, v kateri lahko obiskovalec začuti nedavno življenje. Razstavljeni so tudi kmečki stroji in orodja, ki so se v preteklosti uporabljali pri kmečkih opravilih. Zanimiv je rodbinski kotiček. V hiši je tudi prostor za družabna srečanja.

Od Maticove etno hiše do cerkve pri Novi Štifti vodi križev pot, po katerem ima vsak možnost, da se poglobi vase in najde svoj duševni mir.

Kontaktni naslov:
Maticova etno hiša
Ravni Dol 1a
1317 Sodražica

Tel: (01) 836 32 10, 031 625 194
E-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Ribnik Smrekovec

Ljubiteljem ribolova se možnost ribolova (klena, krapa, linj, šarenke in ščuke) ponuja v Ribniku Smrekovcu, kateri je najnovejša pridobitev Ribiške družine Ribnica.ribnik

NUJNI KONTAKTI

Center za obveščanje: 112

Dežurna služba Hydrovoda: 01 893 81 70
Okvara na vodovodu: 051 319 800

Okvara na vročevodu: 041 727 379

Dežurna služba Komunala Ribnica: 01 835 90 80
Cestna služba: 041 903 109

Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Dobrepolje, Loški Potok, Sodražica in Velike Lašče: 01 320 42 08

Zdravstveni dom Ribnica: 01 837 22 00

Koledar dogodkov

pon tor sre čet pet sob ned

LOKALNE VOLITVE 2022

Občina Sodražica | Lokalne volitve 2022

Suhorobar

Občinsko glasilo Občine Sodražica

Občina Sodražica | Suhorobar revije

Evropski projekti

Občina Sodražica | Povezava na spletno stran Evropski sklad za regionalni razvoj